top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/ת

הבית בהרצליה - איך שיפצנו בית בשלבים

עודכן: 6 ביוני 2022

הבית בהרצליה הוא ביתם של רוני ומאור, זוג + שלושה ילדים, שרכשו בית פרטי בעיר לאחר שנים של מגורים בדרום, מדובר בפרוייקט מיוחד משום שהוא תוכנן לביצוע בשני בשלבים, שנמשכו בסך הכל שנה וחצי.

החוויה היתה מרתקת ודרשה מאיתנו יכולות מיוחדות. בכתבה זו נתאר לכם על ההחלטה הייחודית לפצל את שלבי הביצוע כדי להתאים את הפרוייקט לתקציב של הזוג וללו"ז. בסוף הכתבה הוספנו ראיון קצר עם רוני ומאור, בו הם מתארים את החוויה מהזווית שלהם.


הנכס: בית טורי בהרצליה, בית עם שלושה מפלסים ופוטנציאל לעליית גג בשטח בנוי של כ 200 מ"ר.


על ההחלטה לפצל את הביצוע לשלבים

רוני ומאור הגיעו אלינו לפגישת היכרות בפברואר 2020, ימים ספורים אחרי שסגרו על רכישת הבית שלהם. המשפט הראשון שהם זרקו לחלל הסטודיו הוא: "חייבים לשפץ את כל הבית, ואנחנו חייבים להיכנס לגור בו עד סוף אוגוסט!". היה לנו ברור שתהליך העבודה הרגיל שלנו, צריך להשתנות כדי להתאים את עצמנו לאתגר.

לאחר תכנון ראשוני של כל הבית והתאמה שלו לצרכים של המשפחה הצעירה, החלטנו לחתוך באופן כירורגי ממש את הבית לשניים לפי המפלסים השונים והפונקציה שלהם, וסדר העדיפות של כל אחד מהם, כך שקומת החדרים ועליית הגג ישופצו בשלב הראשון עם תאריך סיום לאוגוסט 2020, וקומת המרתף והקרקע יידחו לשלב ב', שיבוצע בדיוק שנה אחרי, לחופש הגדול של שנת 2021.


ביצוע בשלבים, חסרונות ויתרונות

חשוב להבין שלשיפוץ בשלבים יש שני חסרונות בולטים: משך הזמן של הפרויקט מתארך, ועלות גבוהה יותר.

הרי עבודות הקבלן לא מתומחרות רק ע"פ השטח והיקף הביצוע, אלא גם על פני משך הזמן. כל אחד מאנשי המקצוע שרתמנו לפרויקט, היה צריך לחלק את עבודתו לשניים ולהגיע פעמיים בזמנים שונים.

לכן הגדרנו כי את שלב התכנון כולו נבצע בהתחלה, ורק את שלבי הביצוע נחלק לשלבים.

העקרון המנחה שלנו היה כי תכנון יש לבצע בשלמותו, לקחת בחשבון את כל מה שיש לבית להציע, לבחור כיצד יראה כל מפלס ומפלס ורק אז ללכת לביצוע בשלבים עם תוכניות מפורטות לכל מפלס.


מצד שני, לדרך העבודה בשלבים היו גם יתרונות: הפאוזה בין שני שלבי הביצוע, אפשרו לרוני ומאור לגור בבית, להרגיש אותו, ולדייק את הצרכים התכנוניים של המשפחה לקראת הביצוע של שלב ב'. משך התהליך כולו ארך שנה וחצי, ודרש מרוני ומאור אורך רוח וסבלנות, זו שהגיעה מתוך השלמה עם הדרך שבחרו בה.


האם זה מתאים גם לכם?

שיפוץ בשלבים לא מתאים לכל אחד או לכל נכס, אבל יכול להוות פתרון טוב למי שדחוק בזמן לכניסה למגורים, או שמשיקולי תזרים כספי מעוניין לחלק את הפרויקט לשלבים. אנחנו נהננו לראות את הבית רוקם עור וגידים לאט לאט, ולעזור לרוני להוציא לאור את הטעם המשובח שלה בכל פינה שעיצבנו בבית, עד לתוצאה הסופית המקסימה שלפניכם.


התהליך מהזווית של רוני ומאור

"מיד כשרכשנו את הדירה ערכנו חיפוש יסודי באינטרנט וראינו עשרות עבודות ואתרים של אדריכליות ומעצבות. מאוד אהבנו את העבודות של סטודיו קריאטיבה ובעקבות כך הגענו לפגישת היכרות בסטודיו המקסים. הפגישה התקיימה שלושה ימים לאחר שרכשנו את הבית, החיבור הראשוני היה מעולה והרגשנו שאנחנו באותו “ראש״ לגבי התכנון והעיצוב של הבית, ממש מיד לאחר הפגישה יצאנו לדרך."


נקודות התורפה של הפרוייקט ואיך התמודדנו איתם?

"הבית שלנו, במצבו ההתחלתי, לא היה לטעמנו מבחינת העיצוב ונדרש שיפוץ מקיף כולל תשתיות. חלמנו על בית שישקף אותנו, שיהיה נוח ואסתטי. שכל פינה שנביט בה תשמח אותנו. שיהיו מספיק מקומות אחסון ומטבח נוח וגדול, שיוכל ״לספוגֿ״ שלושה ילדים קטנים, שלכל אחד תהיה את הפינה שלו ושנוכל לארח משפחה וחברים בכיף. החלום התגשם מעל ומעבר, הבית ממש שינה פניו והוא לגמרי אנחנו עכשיו.


מה הפינה שכל אחד מכם אוהב בבית?

"מאור: הפינה האהובה עלי בבית היא דווקא המרפסת הנעימה."

"רוני: הפינה שאני הכי אוהבת היא פינת האוכל שממנה נשקפים הסלון והמטבח הנהדרים."

מה אנחנו עושות נכון?

"איזו שאלה! אתן פשוט עושות את העבודה שלכן נכון. אתן מקצועיות, קשובות, זמינות, פותרות בעיות במידה ויש (ותמיד יש). בכל שלב התכנון הייתן איתנו שעות ארוכות בטלפון כדי לעבור שוב ושוב על התוכניות, לשנות עוד פעם ועוד פעם עד שנגיע לתוצאה מדויקת והכל בנעימות ובסבלנות אין קץ"


לסיכום, אנחנו מודות שהפרוייקט הזה אתגר אותנו במובן החיובי, גילינו בתוכנו גמישות - שהיתה הכרחית לפרוייקט כזה. שמחות מאוד שהתהליך כולו נעשה באווירה טובה ושכל השותפים גילו סבלנות ונרתמו לתהליך.


164 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page